Miksi tarinankerronta on eettisen brändin tärkein valtti?
Perinteinen mainonta toki keskittyy tarinoihin niin ikään, mutta ero on siinä, että kestävää maailmaa rakennettaessa kestävät tarinat voittavat. Kikkeliskokkelis-brändit eivät pärjää, kun joku aito avaa suunsa ja puhuu intohimolla siitä mitä tekee.
Mutta miksi juuri tarinankerronta?
Viherpesu vs. vastuullinen viestintä – Miten erotut rehellisellä bränditarinalla?
Ihmiset eivät enää kyselemättä niele vastuullisuusväitteitä, ja hyvä niin. Viherpesulle on vähemmän tilaa. Yritys, joka liioittelee tai harhaanjohtaa vastuullisuusviestinnässään, voi menettää ihmisten luottamuksen pysyvästi. Miten yritys voi erottua aidosti vastuullisella bränditarinalla?
Mitä on eettinen markkinointiviestintä?
Eettinen markkinointiviestintä on rehellinen, vastuullinen ja ihmisiä kunnioittava tapa kertoa mainontaa ansaitsevista tuotteista ja palveluista. Se perustuu kestäviin arvoihin ja ottaa huomioon niin sosiaaliset, ekologiset kuin taloudellisetkin vaikutukset.
